Változtak a vadgázolás szabályai, de azért továbbra is óvatosan vezessünk kedvenc horgászhelyeinkre! Az új szabályok szerint az autópályákon vagy autóutakon vadgázolásnál nem a vadásztársaság, hanem a közútkezelő felelőssége vizsgálandó.
Ha a gyorsforgalmi úton történik vadelütés, az új rendelkezés szerint a közútkezelő objektív felelőssége érvényes – közölte Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

Az ilyen hivatkozásnak most már nincs helye, mivel léteznek olyan műszaki megoldások – például a texasi kapu –, amelyek a vadat távol tartják az autópályától. Ez az autósok számára fontos, előnyös változás
– fogalmazott Kovács Kázmér.
Az ügyvéd figyelmeztette a sofőröket, hogy ha ilyen baleset történik, a rendőrség azonnali értesítése mellett fotót is érdemes készíteni. Ez bizonyítékként szolgálhat a vadgázolásra a közútkezelő felé a kár megtérítésére való követelésnél.
Mint megírták, korábban a helyzetet bonyolította, hogy a szakszerűen elhelyezett kerítés esetén az illetékes vadásztársaság felelősségét vizsgálták egy vadbaleset bekövetkezésekor. Csakhogy ők az elmúlt években kihelyezett, vadveszélyre figyelmeztető táblákkal nemhogy az autóban keletkezett kár megtérítését hárították el, az állat elpusztulása esetén ők követeltek kártérítést a sofőrtől.
Magyarországon évente mintegy 15 ezer vadat gázolnak el a közlekedők az utakon. Az elütött állatok többsége őz és nyúl. Ősszel, különösen november végéig a szarvasbőgés miatt megnő a vadgázolás veszélye. A baleset esélye egyáltalán nem elhanyagolható, hiszen a vadgazdálkodási adatok szerint az országban 117 ezer gím- és 40 ezer dámszarvas él.
(Forrás: Index)